MuseaZSlider

Design Museum Den Bosch opent de deuren

Na een sluiting van meer dan tien weken kan het museum op 1 juni eindelijk weer open! Natuurlijk wel met de nodige voorzorgsmatregelen, maar eindelijk zien de tentoonstellingen BodyDrift – Anatomies of the Future en De poster is dood het licht.

Om ervoor te zorgen dat het museumbezoek voor iedereen veilig verloopt, kunnen ze maar een zeer beperkt aantal bezoekers toelaten. Ze vragen je daarom je ticket online te reserveren op de ticketpagina van Design Museum Den Bosch. Heb je een Museumkaart, Vriendenkaart, ICOM, AICA of Vereniging Rembrandt lidmaatschap? Je hoeft dan niets te betalen, maar het is wel belangrijk dat je een ticket met begindatum en -tijd reserveert.

Design Museum Den Bosch heeft een ruim opgezet gebouw waar anderhalve meter afstand houden goed mogelijk is. Er is een coronaprotocol opgesteld om er voor te zorgen dat iedereen het museum op een prettige en veilige manier kan bezoeken. Zo zijn er vaste looproutes, wordt er extra schoongemaakt, is er op verschillende plaatsen desinfecterende handgel aanwezig en mag er maar een beperkt aantal mensen naar binnen.

Vanaf 1 juni
BodyDrift – Anatomies of the Future
Hoe ziet de toekomst van het menselijk lichaam eruit? Ontwerpers en kunstenaars verkennen in deze tentoonstelling de morele en technologische grenzen van het lijf. De mens wordt verbeterd, beschermd, aantrekkelijker gemaakt. Dit moderniseringsproces is al eeuwen aan de gang, maar komt nu door technologische vooruitgang in een stroomversnelling. Bodydrift – Anatomies of the Future gaat over de recente geschiedenis en de toekomst van ons lichaam. Het geeft een overzicht van waar we nu staan en presenteert een speculatieve verkenning van de nieuwe mens in een spectaculair tentoonstellingsontwerp van Bart Hess en Harm Rensink.

Met werk van o.a. Ted Noten, Ana Rajcevic, Walter Pichler, Lucy McRae, Bart Hess, Zach Blas, Heather Dewey-Hagborg, Neri Oxman, Frederik Heyman en Sara Nuytemans
Vanaf 1 juni
De poster is dood
Ook de tentoonstelling De poster is doodis vanaf 1 juni weer te zien. In deze tentoonstelling presenteren we het werk van acht ontwerpbureaus die een rol spelen in de opkomst van de digitale reclamevormgeving in de buitenruimte. We worden omringd door plaatjes: reclames vechten overal om onze aandacht. Maar waar posters vroeger stil stonden, wordt onze blik nu steeds vaker getrokken door bewegende beelden. De traditionele grafische vormgeving op papier wordt zo langzaamaan vervangen door motion design op schermen.